weer even geleden - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Marjo Nijssen - WaarBenJij.nu weer even geleden - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Marjo Nijssen - WaarBenJij.nu

weer even geleden

Door: marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

03 Augustus 2013 | Filipijnen, Cebu City

na een een behoorlijke poos weer even de gelegenheid genomen om weer een verslagje te maken, de jongens slapen in de auto bij Marilyn hier voor de deur van het internet cafe " the coolzone" in Bogo. Het is nu zaterdag en het heeft tot de middag geregend. dat houd in dat de luchtvochtigheid nu dus tussen de 90 en 100 % zit het zonnetje brand er weer lekker op los dus de lucht kun je snijden nu. gelukkig houd de aircon in het internet cafe hier de luchtvochtigheid wat lager dan buiten ( denk zo tegen de 80% en dat scheelt heel veel)

gisteren avond hebben we ( een beetje uit verveling) een dans wedstrijd gehouden voor de locale kids. alle kids ( ongeveer 20 denk ik ) die mee deden kregen als start geld 2 peso ( +/- 4 euro cent) en we hadden een hoofdprijs van 30 peso, 2e prijs van 20 peso, 3e prijs van 10 peso nr's 4 en 5 kregen voor de getoonde inzet allebij 5 peso. gezien voor de kids hier 30 peso ( 60 eurocent) nogal veel geld is stond bij allemaal het zweet behoorlijk op de rug en andere lichaamsdelen.

later op de avond hoorde we dat een oom van Marilyn is overleden ( nummer 2 dus deze vakantie) ik weet zo niet meer of ik het al verteld had, maar s'avonds voor dat wij naar Manilla gingen hoorde we dat de zus van papa Roll ( de oom van Marilyn ) was overleden. Dat hield dus in dat we de eerste avond in Manilla al een avondwake hadden en de volgende dag een begrafenis. het valt nog te bezien of we de begrafenis van de oom van Marilyn nog mee maken want de man heeft een zoon op de grote vaart en het is nu nog niet bekendt of die naar huis kan komen, als dat het geval is duurt het nog wel een weekje voor de begrafenis is. anders zal dat morgen of overmorgen zijn denk ik.

in princiepe staat voor morgen op de planning zwemmen in maravilla met het halve dorp denk ik. Maravilla ligt ongeveer 7 km ten zuiden van kinawahan ( 9 km boven Tabuelan, voor die gene die het opwillen zoeken)

Maandag gaan we eventueel nog even naar Consolation om daar het nieuwe winkelcentrum te bezoeken. Woensdag moeten we naar Medelin om de verzekering en de belasting van de auto te betalen ( totale kosten ongeveer 90 euro, das wel lachen hier)

Donderdag staat gepland voor inpakken en vrijdag voor wegwezen :-)

groetjes van

Marjo, Marilyn Joey en Davy (en alle kinderen uit kinawahan)

foto's zie je wel weer als we terug zijn in Holland.

• 04 Augustus 2013 - 17:33

Rian:

Ha Marjo, Marilyn, Joey en Davy.
    Fijne dagen nog daar op Cebu en omstreken. Wat insectenbeten betreft doen wij hier in Italië even niet voor jullie onder, denk ik. We zijn benieuwd naar de foto's (als ook wij terug in Nederland zijn).
    Groetjes van Rian en Piet