Marilyn's feestje - Reisverslag uit Ormoc City, Filipijnen van Marjo Nijssen - WaarBenJij.nu Marilyn's feestje - Reisverslag uit Ormoc City, Filipijnen van Marjo Nijssen - WaarBenJij.nu

Marilyn's feestje

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

14 Juli 2013 | Filipijnen, Ormoc City

hoi allemaal,

gisteren (zaterdag) was het feest voor de kinderen van Kinawahan, skyline ( de ouders van marilyn wonen in skyline wat een onderdeel is van kinawahan) en voor de roadsiders ( de road siders wonen langs de weg van kinawahan naar San Remigio)

al reeds om zes uur in de morgen waren de eerste kinderen in de tuin aan gekomen. we hadden een stuk of 4 make-up artists ( eigenlijk tatoeërderds ) gevraagd om de kinderen te sminken, hiervan werdt gretig gebruik gemaakt. rond een uur of 10 begonnen we met wat spelletjes voor de kinderen waar ze prijzen konden winnen die tussen 2 palmbomen warenn opgehangen. vrijdag zijn 6 vrouwen de hele middag bezig geweest om de snoepzakjes te vullen die na de spelletjes werden uitgedeeld. er waren toen ruim 300 kinderen in de tuin. het verhaal gaat wat van de hak op de tak (sorry) voor we met de spelletjes begonen hebben de kinderen allemaal ontbeten ( hiervoor heeft 1 varken van 65 kg het leven gelaten en is er ongeveer 25kg spagettie gekookt.

na de spelletjes zijn we verder gegaan met het uitdelen van knuffels en de kleding de foto's geven een beeld van de situatie in de tuin.

op een van de foto's zie je Joey in zijn favoriete mango boom, hij begint nu een echte aap te worden.

de hangmat is het domein van Davy, hoe hoger papa hem schommeld hoe liever dat hij het heeft, dit tot grote ergernis van mama.

helaas moesten de festiviteiten even gestaakt worden voor een uurtje ivm zware regenval, ook dit wordt zo langzamerhand een traditie.

verder ging het nog even mis met de stroom voorziening, vanaf een uur of 3 in de middag tot half negen in de avond zaten we zonder stroom, dit wordt lokaal "brown-out" genoemt. Het is niet lekker met 33 graden en een hoge luchtvochtigheid en geen ventilator, als je stil op het bed ligt gutst het zweet nog van je kop.

gelukkig staat er vandaag weer een beetje wind ( ook wel typies dat het stormt tijdens een bui en recht daarna is het weer windstil )

vandaag dus weer naar Bogo voor het internet en even wat zaken regelen voor de NBU

muggenbeet stand, linkerbeen 15, rechterbeen 33, gelukkig valt dat bij de kids en marilyn wel mee.

morgen vertrekken we voor een midweek naar Manilla

Groetjes,

Marjo, Marilyn en de kids

• 14 Juli 2013 - 13:24

Rian:

Leuk hoor, die foto's. Ik heb nu een nieuwe achtergrondfoto op mijn telefoon. 1 x raden, een lief monstertje met groene ogen en een fel groen hemdje aan ;)

• 14 Juli 2013 - 13:54

Piet Naaijkens:

Noem je dit een feestje.
    dan wil ik wel eens een feest zien bij jullie